CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Tuesday, January 6, 2009

The least we can do for Palestine

Aku mengaku
Aku hina dan banyak membuat dosa
Name aku sudah masuk dalam register ke neraka
Tapi,
Aku mengaku
Allah Tuhanku
Muhammad s.a.w Rasulku
Islam agamaku

Post kali ini mungkin akan membuat kau berkata "pegi mati ah ko Lily. Perangai ko pon mcm iblis, nak dakwah konon".

Hinalah aku, cacilah aku, bencilah aku.
Sesungguhnya sudah dari awal aku mengaku aku memang hina.
Benar Iman aku senipis kertas.
Pendidikan agama aku secetek anak sungai.
Hina bagai najis.
jahat bagai iblis.

Tetapi,
kasihanilah saudara-saudara kita di Pelestin.
Wanita dan kanak-kanak dirogol,
umat Islam di bunuh sesuka hati,
masjid-masjid di musnahkan.

hai Israel,
keturunan kau keturunan Iblis,
daging kau daging babi,
hati kau hati anjing.

Isk. Benci.
Demi Allah aku benci.
Menangis aku mengenang mereka di sana.
Kalau boleh,
daripada aku pergi latihan khidmat negara yang mengarut itu,
hantarkan saja aku ke Palestin.
Biar aku tiada ilmu pertahanan,
tapi saudara-saudara aku,
agama aku,
mahu aku pertahankan.

Demi nama Allah,
aku tidak mengerti.
mengapa mereka mahu berbuat demikian kepada Islam?
Apa yang umat Islam sudah lakukan?
Tiada pernah aku dengar umat Islam membakar gereja.
Tiada pernah aku dengar umat Islam membuat kartun atau filem menghina agama Kristian atau Buddha.
Tidak pernah aku dengar umat Islam menghina tuhan-tuhan agama lain.
tetapi mengapa mereka mahu berbuat demikian kepada Islam?

Wallahualam.


Ini aku pinjam dari kak Fynn Jamal. (Thank you kak Fynn) Sama-samalah kita bacakan demi saudara-saudara kita yang sedang berjihad. Selitkan doa ini sewaktu doa selepas solat.


Doa Qunut Nazilah Untuk Palestin

اللهم ﺇنانجعلك في نحور أعدائنا ونعوذبك من شرورهم
اللهم بدد شملهم وفرق جمعهم وستت كلمتهم وزلزل أقدامهم
وسلط عليهم كلبا من كلابك يا قهار يا جبار يا منتقم
ياالله ياالله ياالله
اللهم يا منزل الكتاب ويا مجري السحاب ويا هازم الاحزاب
ﺇهزمهم ﺇهزمهم ﺇهزمه
وانصرنا عليهم

Ya Allah,
Sesungguhnya kami meletakkan Mu di batang-batang leher musuh-musuh kami
Dan kami berlindung dengan Mu daripada kejahatan-kejahatan mereka

Ya Allah,
Leburkanlah kumpulan-kumpulan mereka
Pecah belahkan dan kacau bilaukan persatuan mereka
Goncangkan pendirian mereka
Dan hantarkanlah anjing-anjing Mu kepada mereka
Wahai Tuhan yang gagah perkasa Wahai Tuhan yang penuh raksasa
Wahai Tuhan yang bersifat murka

Ya Allah Ya Allah Ya Allah Ya Allah,
Wahai Tuhan yang menurunkan kitab
Wahai Tuhan yang mengarakkan awan
Wahai Tuhan yang menewaskan bala tentera Al-Ahzab
Kalahkan mereka kalahkan mereka
Kalahkan mereka dan menangkan kami ke atas mereka.

Bebaskan Palestin!

Amin

5 screams:

dinieezyane said...

Amin Ya Rabbal Alamin...

Daoz said...

im forwarding this.copy it from ur blog.

heretic preacher said...

thx for sharing the beautiful poetry. may Allah save palestine.

Syamim A Manaff said...

haha. tak mengapa. bersabarlah.dan kalau tidak keberatan, di hujung solat kita doakan kesejahteraan mereka.di samping doa utk orang tua dan junjungan besar, selitkan nama mereka. semoga syurga menanti mereka di sana.

bloghopping4fun said...

And dear, don't forget to boycott israelite products. THIS is the least we can do for islam besides the doa :)